Horst D. Deckert

Meine Kunden kommen fast alle aus Deutschland, obwohl ich mich schon vor 48 Jahren auf eine lange Abenteuerreise begeben habe.

So hat alles angefangen:

Am 1.8.1966 begann ich meine Ausbildung, 1969 mein berufsbegleitendes Studium im Öffentlichen Recht und Steuerrecht.

Seit dem 1.8.1971 bin ich selbständig und als Spezialist für vermeintlich unlösbare Probleme von Unternehmern tätig.

Im Oktober 1977 bin ich nach Griechenland umgezogen und habe von dort aus mit einer Reiseschreibmaschine und einem Bakelit-Telefon gearbeitet. Alle paar Monate fuhr oder flog ich zu meinen Mandanten nach Deutschland. Griechenland interessierte sich damals nicht für Steuern.

Bis 2008 habe ich mit Unterbrechungen die meiste Zeit in Griechenland verbracht. Von 1995 bis 2000 hatte ich meinen steuerlichen Wohnsitz in Belgien und seit 2001 in Paraguay.

Von 2000 bis 2011 hatte ich einen weiteren steuerfreien Wohnsitz auf Mallorca. Seit 2011 lebe ich das ganze Jahr über nur noch in Paraguay.

Mein eigenes Haus habe ich erst mit 62 Jahren gebaut, als ich es bar bezahlen konnte. Hätte ich es früher gebaut, wäre das nur mit einer Bankfinanzierung möglich gewesen. Dann wäre ich an einen Ort gebunden gewesen und hätte mich einschränken müssen. Das wollte ich nicht.

Mein Leben lang habe ich das Angenehme mit dem Nützlichen verbunden. Seit 2014 war ich nicht mehr in Europa. Viele meiner Kunden kommen nach Paraguay, um sich von mir unter vier Augen beraten zu lassen, etwa 200 Investoren und Unternehmer pro Jahr.

Mit den meisten Kunden funktioniert das aber auch wunderbar online oder per Telefon.

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EU Parliament Supports Granting Access to Sensitive Health Data Without Asking Patients

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Critic warns: “A compulsory electronic patient file with Europe-wide access entails irresponsible risks of theft, hacking or loss of the most personal treatment data and threatens to deprive patients of any control over the collection of their illnesses and disorders.”

The latest European Parliament (EP) efforts, grappling with how to allow access to sensitive medical records without patients’ permission, while still maintaining a semblance of caring for privacy, has had an update.

Last week, a plenary vote in this EU institution revealed that while most EP members (MEPs) want to allow that access – and in that manner – they are also opposed to wholesale, mandatory creation of electronic records for every person in the EU.

The scheme is known as the European Health Data Space, and it received the support from an EP majority.

As privacy and digital security advocate, lawyer and MEP Patrick Breyer notes on his blog, this database would be accessible remotely, and consist of health records of each medical treatment.

It was only thanks to an amendment accepted at the last minute (proposed by Breyer, of Germany’s Pirate party, and several other EP groups that do not form the EP majority) that nation-states will be able to let their citizens object to having their sensitive health data harvested into this interconnected system of medical records.

Breyer also notes that in his country, Germany, as well as in Austria, the (always unfortunate, as in being the opposite and negative version of “opt- in”) “opt-out” in this matter is already in place.

Now, the (in)famous complexities of EU decision-making are coming to the fore, and the text of the legislation that the EP passed will be the subject of negotiations between the bloc’s 25 national governments where the “opt-out” is at this time out of the question.

All this is a problem because, as Breyer put it, “For many patients who have little time or limited language skills, or who are older, it is too complicated to have to object in writing to a specific authority or to use digital tools to object.”

His second amendment – that would have mandated patient consent before their medical data is shared with researchers and doctors, has been rejected.

“A compulsory electronic patient file with Europe-wide access entails irresponsible risks of theft, hacking or loss of the most personal treatment data and threatens to deprive patients of any control over the collection of their illnesses and disorders,” this MEP commented, slamming the idea as the end of medical confidentiality by any other name.

Breyer is concerned that people suffering from some highly sensitive illnesses and disorders, or in need of procedures of the same nature, might find themselves deterred from seeking help – with their problems and those faced by their families only deteriorating from there on.

“In the trilogue negotiations, I will fight to ensure that national opt-out schemes are clearly allowed for in the legislation,” the MEP writes.


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